5 Tips voor jouw horecaonderneming

5 Tips voor jouw horecaonderneming

augustus 25, 2022 Uit Door Martijn

Na lange periodes gesloten te zijn mogen de mensen nu weer naar het terras, uit eten en naar feestjes. In dit artikel bespreken we een aantal tips die wellicht nuttig zijn na een zware periode. 

Personaliseer

Een trend die we de laatste jaren steeds vaker zien terugkomen is het personaliseren van producten binnen de horeca. Ondernemingen laten tassen, bestekzakjes of servetten bedrukken. Op deze manier voeg je een stukje persoonlijkheid toe aan de klantbeleving. Aan de hand hiervan deelt een bedrijf haar waarden als het ware met de klanten wat de loyaliteit vanuit de klant naar jouw bedrijf toe in de loop van tijd zal verhogen.

Fotogeniek

Sociale media is anno 2022 groter dan ooit tevoren. Influencer delen met alle liefde de leukste plekjes en de meest prachtig opgemaakte borden. Door de vaak grote aantallen volgers zal dit de klandizie een ontzettende boost geven wanneer bepaalde influencers jouw onderneming delen met hun volgers. 

Het is hiervoor wel belangrijk dat de producten die jij serveert er fotowaardig uitzien. Hiervoor is het belangrijk dat je een bepaalde wow factor creëert door bijvoorbeeld de nieuwste technieken op het gebied van koken toe te passen of drankjes en hapjes te voorzien van leuke accessoires zoals bamboe prikkers bijvoorbeeld. 

Klant is koning 

Er is veel veranderd in de afgelopen periode. Maar wat nooit verandert, is de mening van jouw gasten. Het is alleen wel iets lastiger om de mening te vragen, nu je de gasten een stuk minder face-to-face ziet. Zet hiervoor social media in!

Stel bijvoorbeeld de vraag welk gerecht zij nog missen op de kaart, of vraag eerlijke feedback op wat zij op dit moment van jouw service vinden. Luister naar de mening, pas je hierop aan en bind de gast zo extra aan jouw horecazaak.

Be special

Ga eens op zoek naar iets unieks, waarmee u uw horecabedrijf echt in de spotlights zet. In de huidige markt van vandaag is het des te belangrijker om onderscheidend zijn. Klanten zijn met het enorme aanbod van vandaag een beetje “verwend” geworden waardoor er veel voor nodig is om echt indruk te maken. Iets aanbieden wat andere niet doen maakt dit een stuk gemakkelijker doordat ze hierdoor een stuk sneller onder indruk zijn.