Illy Nespresso capsules

Illy Nespresso capsules

juli 19, 2019 Uit Door 50 Plus – Beleef.nl

illycaffè promoot de marktintroductie van de nieuwe aluminiumcapsules die compatibel zijn met Nespresso koffiemachines, met een uitgebreide communicatiecampagne met haar wereldwijde ambassadeur Andrea Bocelli. De tenor stond eerder al centraal in de “LIVE HAPPilly”-campagne in 2017 en 2018.

De campagne is ontworpen met communicatiebureau DLV BBDO en toont de beroemde tenor aan het einde van zijn concert in het theater, terwijl hij naar het Piazza dell’Anfiteatro in Lucca loopt. Terwijl hij loopt, begint hij opnieuw te zingen, een spontaan gebaar dat de magie van muziek en bel canto versterkt. Op dezelfde manier dat Bocelli’s stem nog meer mensen bereikt, galmend tussen de balkons en rechtstreeks in hun huizen, maken de nieuwe aluminiumcapsules het nu voor veel meer mensen mogelijk om de onmiskenbare aroma van de unieke illy-blend te genieten.

Bocelli ambassadeur
“Onze relatie met één van de meest gerenommeerde tenoren ter wereld is gebaseerd op een diepe affiniteit”, aldus Massimiliano Pogliani, CEO van illycaffè. Andrea heeft zijn hele leven zijn stem geperfectioneerd, om de wereld zijn grootste prestaties te bieden. Zijn passie, zijn liefde voor alles wat hij doet en zijn zorg voor detail maken hem de ideale ambassadeur voor de waarden van illycaffè, met onze toewijding en meer dan 80 jaar geschiedenis, om onze unieke blend te perfectioneren, zodat we de beste koffie ter wereld kunnen aanbieden. We zijn trots een wereldwijde ambassadeur te hebben voor een wereldwijde campagne, die de grote internationale markten zal bereiken, ook buiten Italië”.

Overal genieten
De communicatiecampagne is ontworpen voor verschillende formaten: digitaal voor displaymedia en video’s, tv-commercials (in formaten van 60”, 30”, 20”, 15” en 10”), billboards en krantenadvertenties. Deze laten Andrea Bocelli in twee verschillende situaties zien. De eerste is de belangrijkste voor de advertentie en toont Bocelli op het plein in Lucca, genietend van een kopje illy-koffie na zijn optreden voor een groot publiek.  De tweede laat Bocelli gedurende de dag zien, voor het Piazza Piazza dell’Anfiteatro in Lucca genietend van alle intensiteit van de koffie. De lancering van de campagne zal verder worden ondersteund door communicatiematerialen en in-store activaties in het retailkanaal en zal prominent aanwezig zijn op de ramen van illy Caffès en illy Shops. De campagne is samengevat onder de naam “A never-ending story to offer the world our very best” en is vanaf juni live.

Bron: EntreeMagazine